Piotr Koj

Blog

A to ciekawe

16 maja 2023
Możliwość komentowania A to ciekawe została wyłączona

Media w Niemczech, niemal wszystkie lewicowe, nie mają dobrej opinii. Nie cieszą się też one społecznym poparciem. Pojawia się w Niemczech określenie Lügenpresse (prasa kłamie). I odnosi się ono nie tylko do gazet. Obejmuje także telewizję i radio.

A nawet przede wszystkim. Inaczej, niż w Polsce (której zarzuca się, że nie wie, co to takiego wolność mediów) wszystkie wielkie stacje radiowe i telewizyjne są państwowe (publiczne, jak się je oficjalnie określa). Wszystkie służą (nawet, gdy twierdzą, że jest inaczej) aktualnemu rządowi w Berlinie. Od zjednoczenia Niemiec zaufanie Niemców do mediów systematycznie maleje. Także w ostatnich latach nie było inaczej. Jak podaje Statista, portal statystyczny numer jeden w Niemczech, tylko w latach 2021 i 2022 zaufanie do mediów w Niemczech wyraźnie zmalało. O ile w 2021 r. wiarygodność radia, prasy i telewizji (co ciekawe, w tej właśnie kolejności) potwierdzało 58, 49 i 37 proc. konsumentów informacji, o tyle już w następnym – 2022 r. – odpowiednio 55, 46 i 32 proc. Najbardziej zaufanie straciła telewizja. A jeszcze nie tak dawno temu nawet niewybredny telewidz dostrzegał różnicę między ARD (pierwszy program TV) i ZDF (drugi program TV). Teraz oba są wyraźnie zglajchszaltowane, czyli na jedno kopyto. Nawet niewybredni telewidzowie skarżą się, że trudno znaleźć w tych programach odmienne naświetlenie omawianych tematów.

A tak na marginesie Polska wydaje ok. 800 mln euro na media publiczne, tymczasem, Niemcy wydają – 8,5 mld euro na media publiczne, Francja wydaje – 4 mld euro, a Wielka Brytania wydaje 6 mld 200 mln euro.

O tym jak Niemcy chcą wygrać wybory w Polsce pisze Jan Bogatko na łamach DoRzeczy
https://dorzeczy.pl/swiat/438432/bogatko-niemcy-chca-wygrac-wybory-w-polsce.html

zobacz archiwum wiadomości »

Dodawanie odpowiedzi wyłączone.