Piotr Koj

Aktualności

Edukacja nie może przypominać uczenia się słów na pamięć

13 czerwca 2021
Możliwość komentowania Edukacja nie może przypominać uczenia się słów na pamięć została wyłączona

Szkoła zbyt często uczy na pamięć, a zamiast mówić, „jak jest”, powinna mówić „sprawdź, jak jest”. Powinna uczyć metody naukowej, weryfikowania, sprawdzania, posługiwania się źródłami. Raczej zadawania (sobie) pytań niż bezrefeksyjnego słuchania odpowiedzi. Tylko wtedy mamy szansę radzić sobie z tematami, zagadnieniami, których „nie było w szkole”. Zagramy a vista każdy utwór, gdy nauczymy się nut, przeczytamy każdy tekst, gdy nauczymy się alfabetu. Nasza szkoła wypuszcza w świat rzesze młodych z głowami pełnymi „słów na pamięć”, ale niestety zbyt często bezradnych wobec manipulacji i zwykłych kłamstw. Łatwiej uczyć lewych i prawych dopływów Wisły albo cyklu rozrodczego pantofelka niż metody naukowej.

https://www.gosc.pl/doc/6917710.Jak-z-nut

zobacz archiwum wiadomości »

Dodawanie odpowiedzi wyłączone.