Piotr Koj

Blog

Bez wątpienia kolejny okres finansowania z UE to ostatnia szansa na odbudowę linii tramwajowej do Miechowic. Transport szynowy będzie bowiem preferowany. Jest to wprawdzie kosztowne przedsięwzięcie, jednak biorąc pod uwagę, że sporo rzeczy udało się już zrobić (wiadukt, wykup terenów), należy podjąć starania o realizację tego projektu. Oczywiście byłaby to inwestycja Tramwajów Śląskich. Będąc współwłaścicielami firmy, mamy realny wpływ na jej priorytety inwestycyjne. Bez wątpienia najważniejszą inwestycją winna pozostać Obwodnica Północ-Południe tzw. BeCeTka. Nie wolno jej jednak traktować jako samodzielnego bytu. Musi być ściśle powiązana z innymi projektami, tak aby jej budowa była częścią rzeczywistej rewitalizacji Bytomia. Nie powinna mieć na to wpływu struktura właścicielska, trzeba dążyć do jak najlepszej współpracy ze wszystkimi stronami. W tym miejscu wspomnę o Elektrociepłowni Szombierki. Także w przypadku tej postindustrialnej katedry, to ostatnia szansa na zastrzyk środków zewnętrznych. Pytanie tylko, czy już nie jest to szansa stracona, patrząc na brak rzeczywistych wspólnych działań miasta i właściciela. Dla mnie jest to kompletnie niezrozumiałe…

zobacz archiwum wiadomości »

Jedna odpowiedź:

  1. ~adam pisze:

    Wyremontowac dworzec kolejowy i autobusowy w Bytomiu