Euro 2020 za pieniądze Rosjan, Azerów i Chińczyków. Co reklamowe banery mówią nam o geopolitycznych zmianach na świecie?
Na wielkich turniejach piłkarskich banery z hasłami „Respect” oraz „No to Racism” umieszczane obok logo SOCAR, Gazpromu czy Hisense doprowadzają do co raz większego dysonansu poznawczego. Wybór sponsorów ma olbrzymie znaczenie nie tylko w kontekście skali wydarzenia, ale i wiarygodności jego organizatorów. UEFA od dawna utrzymuje niebezpieczny, lecz bardzo opłacalny finansowo balans. Euro 2020 jest doskonałym przykładem tego moralnie wątpliwego balansowania(…)
Największe światowe ośrodki rozwoju technologicznego znajdują się dziś w Dolinie Krzemowej i Shenzen. Spośród firm stworzonych w ostatnich 25 latach wartych dziś więcej niż sto miliardów dolarów dziewięć jest amerykańskich, osiem chińskich i nie ma żadnej pochodzącej z UE. W efekcie pozostaje coraz mniej europejskich firm zdolnych w ogóle finansować, a co dopiero konkurować o sponsoring na takich imprezach jak Euro.