Piotr Koj

Blog

Prawda broni się sama

8 lipca 2013
Możliwość komentowania Prawda broni się sama została wyłączona

Przyznam, że nie sądziłem, że redaktorzy lokalnego tygodnika kiedykolwiek napiszą cokolwiek dobrego o logo naszego miasta. Obowiązującym logo oczywiście, nie mam tu na myśli nowych propozycji. Nie sądziłem, że kiedykolwiek uznają, że wyłonienie firmy opracowującej strategię promocji i strategię marki, było dobrą decyzją. Odkąd pamiętam, jakby nie było ważniejszych spraw, rozpisywali się, jakie to logo beznadziejne, podpierając się jedną – ciągle tą samą – negatywną opinią grafików, którzy jednocześnie pracowali na zlecenie redaktorów, przygotowując gazetę do druku… Nie słyszałem żadnej innej złej oceny, a było sporo bardzo dobrych.

Ale logo było tylko znakiem graficznym marki, elementem ówczesnej strategii marki, częścią strategii promocji, która powstała na zlecenie urzędu w firmie, która wygrała przetarg na tę pracę. Powstanie zarysu strategii zostało poprzedzone solidnymi badaniami opinii (co stanowiło nadroższą część zlecenia) oraz wieloma spotkaniami i dyskusjami, do których zapraszano również panów redaktorów. Niestety, nie znaleźli czasu… Za to znaleźli go sporo, dobrych kilka lat, na krytykowanie wyniku pracy wielu osób, który ten wysiłek dla wspólnego dobra podjęły. Oczywiście, że strategia wymagała aktualizacji, jak każda wieloletnia strategia. Ale nowe władze na sztandarach wypisały sobie jej likwidację, sprowadzając  jej rolę do znaku graficznego – logo. Najprościej jest bowiem wmówić mieszkańcom, że tancerka nie jest tancerką tylko panienką. A panienek to my nie chcemy, niech sobie uciekają… A skoro tancerki kojarzą się autorom nagonki z panienkami, to może nie należy się dziwić, że Śląski Teatr Tańca kończy w tym mieście swój żywot…

zobacz archiwum wiadomości »

Dodawanie odpowiedzi wyłączone.