Piotr Koj

Blog

Zabijania rynku ciąg dalszy

13 maja 2024
Możliwość komentowania Zabijania rynku ciąg dalszy została wyłączona

Rada UE zatwierdziła zwiększenie redukcji emisji CO2 dla pojazdów ciężkich do 45 proc. od 2030 r. (wzrost z planowanych dotychczas 30 proc. ), o 65 proc. od 2035 r. oraz o 90 proc. od 2040 r., podała Rada. Wszystkie nowe autobusy miejskie będą musiały być zeroemisyjne już w 2035 r.

Nowe normy znalazły się w przyjętym dzisiaj rozporządzeniu Rady w sprawie norm emisji CO2 dla pojazdów ciężkich.

Zaktualizowane przepisy spowodują dalsze ograniczenie emisji CO2 z transportu drogowego i wprowadzą nowe cele na lata 2030, 2035 i 2040. Bardziej rygorystyczne normy emisji CO2 pomogą zwiększyć udział pojazdów bezemisyjnych we flocie pojazdów ciężkich w całej UE, zapewniając jednocześnie utrzymanie i wzmocnienie innowacyjności i konkurencyjności sektora – wskazano w komunikacie.

Zgodnie ze zmienionymi przepisami zakres istniejącego rozporządzenia zostanie rozszerzony, tak aby prawie wszystkie nowe pojazdy ciężkie z certyfikowanymi emisjami CO2 – w tym mniejsze ciężarówki, autobusy miejskie, autokary i przyczepy – podlegały celom w zakresie redukcji.

Nowe przepisy utrzymują istniejący cel na rok 2025, obecnie ustalony na poziomie 15 proc. redukcji emisji w przypadku ciężkich samochodów ciężarowych o masie powyżej 16 ton.

Nowe przepisy wprowadzają cel dotyczący osiągnięcia 100 proc. zerowej emisji w przypadku nowych autobusów miejskich do 2035 r. oraz cel pośredni wynoszący 90 proc. dla tej kategorii do 2030 r. Autobusy międzymiastowe będą wyłączone z tego celu.

A jak Warszawa pomaga przedsiębiorcom? Tym którzy ucierpieli w pożarze Trzaskowski zaproponował:

zobacz archiwum wiadomości »

Dodawanie odpowiedzi wyłączone.